torsdag 23 februari 2012

Utmattad

Hej!

Idag har jag varit ledig, herregud så skönt det var! Vet ni, jag gick och la mig 22:15 och vaknade 10:50!
Ni fattar att man var helt slut va? Tyvärr så hjälpte det inte, kroppen börjar ta stryk av jobbet. Jag känner att den berömda väggen närmar sig med stormsteg......:( Jag klarar inte av att jobba heltid när det är så tungt på jobbet nu. Inte nog med att vi har mycket i vården att göra, sen så otroligt mycket annat som ska förändras.
Ett planeringssystem som tar så mycket energi och nu ska vi även lägga vårat schema var 4 vecka. Jag vill inte prata negativt om mitt jobb, för jag är både stolt och älskar mitt jobb. Men i dessa tider då vi ska dra ner på folk och gå på knäna och samtidigt vill dom att vi ska göra mer och mer utanför själva vården.

Jag har funderat och funderat och jag tror att jag måste gå ner i tjänst för att klara detta.

Nu var ju detta inte speciellt upplyftande inlägg men så är det vissa dagar. Jag har märkt själv att jag börjar bli utmattad då jag har blivit så känslig och jag går runt med ett dåligt humör mest hela tiden.





Nu ska jag gå på och jobba i morgon igen och hela helgen. Tror inte jag varken hinner eller orkar vara här, men man vet aldrig;) Det är ju så roligt att blogga och ni förgyller mina dagar ♥

Önskar er en riktigt skön helg om vi inte ses!

Kram Susanne

13 kommentarer:

Vintage House sa...

Men fy det låter inte alls bra
ta hand om dig nu och det viktigaste är att du mår bra och inte jobbet....
kram
sandra

Rosor och ruiner sa...

Du det låter inte alls bra, förstår att du är utmattad. Om om du har ekonomi och får gå ner i tid, så är det nåt jag kan rekommendera! Man lever bara en gång... Ta vara på dig vännen!

Sara sa...

Inte roligt när man känner sig lite nere =(
Hoppas att du får ihop ett bra schema så att du orkar och mår bra.
Kramar ifrån mig

bakom berget sa...

Va trist det är när man känner så där. Även i mitt jobb läggs vi på en massa saker som vi egentligen inte alls har tid med om vi ska sköta det som är den huvudsakliga sysslan. Hoppas att Du kommer på en lösning på problemet. Det konstiga är ju att det alltid är i dom jobb där man tar hand om människor, som det är på det där sättet. Snart måste nog ALLA sätta ner foten och protestera.
Var rädd om Dig!
Kram Åsa

Vores have sa...

Hej Susanne.
Det er vigtigt at du passer på dig selv.....
Giv dig selv lidt fred og ro.
Kæmpe kram Hanne Bente ♥

Källeboda lantliv sa...

men goa vännen ..ta det försiktigt ..det är inte bra att du känner det så här ...jag vet hur du kan må ..har också varit här och är på bättring nu ..du måste stanna upp och vila och vänta in själen som de säger ..viktigt! ta dig några dagars sjukskrivning å bra vara...man ska inte jobba in i väggen ..då tar det så lång tid tillbaka ..jag vet ..suck ! tecknen som du visar tycker jag mig känna igen ...man påverkar hela familjen ...inget man gör är roligt ...att bli nere tar tid att ta sig upp ...idag så är jobben krävande ..och är man en energisk person som vill göra det bästa så ..trillar man lätt dit ...man måste andas djupt nerifrån säger min psykolog ...jdet gölmmer man så lätt..å, egen tid är viktigt ! inga måsten ..jag har nog läst alla böcker som finns ..hi.hi..låna på biblioteket ..kanske lite hjälp ...en bok .." good enuogh" av Elisabeth G UMMESSON är mycket bra ...läs den ..hon har en blogg också ..googla på den ..tänk på dig själv nu vännen ...kram jeanette.kallebodalantliv

Rapport till Vänfors sa...

Gå ner i tjänst omedelbart...
Kanske du tänker att du inte har råd men om du jämför med vad du får ut som långtidssjukskriven så är det nog inget att tveka över. Kanske kompletera med en pensionsförsäkring?
Ta hand om dig!
Kram Annika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ajajaj! Det låter inte så bra det där... Var rädd om dig, man vill ju inte hamna där igen. Jag har ju också varit där, så jag vet hur du känner dig...
Skickar styrkekramar!
Marie

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa var rädd om dej ♥ Kraamar i massor till dej från mej Gunilla

Änglarum sa...

Hej!tyvärr känner jag igen mig! jobbet tar mycket energi, till våren ska vi gå en värdegrunds kurs på fyra tillfällen (lediga em ryker) sen ska jag gå på tes planerings träffar etc.. o jag blev trött bara av att höra det! När ska man vårda de gamla o sjuka! oups vad långt det blev!Hoppas att du kan o har möjlighet att jobba 75% jag tycker det räcker,så så länge det går så..Trevlig helg vännen kram Jessica

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Du måste vara rädd om dej..och verkligen fundera på..hur mycket du skall jobba!
Den berömda "väggen" gick min dotter in i nu i höstas....så om du kan..gör någonting åt det..innan du är där!!
Ha det nu så gott du bara kan..och som sagt var rädd om dej...
För vet du vad...det finns bara en som DU!!
Kram Annika

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Tittar bara in för att önska en trevlig helg.
Kram Agneta

Hem ljuva hem sa...

Hej! Låter inte bra att du är så trött och jobba för mycket.dra ner på tempot innan duu springer på den hemska väggen. Har själv gjort det för ca 10 år sedan och inget är sig likt längr ei mitt liv. orken tryter och jag vill så mycket men kan inte längre. Just nu har ajg varit sjuk, först influensa med kraftig bihållinflamation och ovanp det en allergisk reaktion som jag fick åka in till akuten med här om kvällen så nu känner jag mig värre än vanligt. Det verkar som när jag blev utbr
änd då är jag mer mottaglig mot sjukdomar än vad jag var förr. Så var rädd om dig och tat lugnt..det finsn bara en av dig. Nu ser jag fram emot våren och hoppas få bli frisk så jag orkar blogga igen och fixa här hemma.
Ha en fin helg
Kram Anneli