tisdag 30 oktober 2012

Det är mycket nu!


 Hejsan!

Jodå jag fick behålla körkortet;) Vilken lättnad!
I en och en halv timma fick jag köra omkring med trafikläraren.
Först ett varv så som jag brukar köra, tror ni jag blev svettig eller? Herregud vad jag fick blinka, kolla speglar, döda vinklar m.m.m.m.m
Efteråt så sa jag något om hur det gick eller nåt ;) Då svara han att jag tittar inte på att du gör allt rätt, jag kollar bara hur du växlar och hur mätaren står så jag har något att jämföra med sen. Körkortet har du ju redan. MEN HALLÅ, sånt jobb som jag hade med allt hihihi. Suck helt i onödan ;)))

Sen pratade han en stund om hur man ska köra för att spara både miljön och bensin. Efter det var det dags att köra samma varv igen men denna gången köra som han sa.
Sen efter det varvet så räknade han ut att jag hade sparat 12%  på utsläpp, klart effektivt :)

 I fredags hade jag och gubben bröllopsdag. Det firade vi med att gå hela familjen på grekisk restaurang.




Jag fick rosa rosor som ser ut som marsipanrosor, så vackra!
Det var några år sedan vi stod där i kyrkan........

 

  Så nervösa och spända :)



Jag har fått en award av bloggen Blockethuset  Jag blev så glad (läs generad) för den, TACK snälla:) Nu ska man skicka vidare men jag avstår denna gången. Ni är så värda den allihopa, utan er hade jag aldrig ens haft en blogg. Det är ni som inspirerar mig :)

Nu kommer jag göra ett uppehåll igen, inga inlägg på ett tag. Vet inte hur länge men orken och tiden finns inte och då är det bloggen som får vara. Tråkigt men så är det:(
Jag har ju berättat att min pappa opererats och han är fortfarande inte bra, så mycket av min fritid går såklart till att besöka honom. Så  nu går jag omkring med en klump i magen och är orolig för honom mest hela tiden. I morgon ska jag dit och prata med läkaren och få reda på en hel del.

Nu vet ni orsaken till om jag blir borta ett tag, men jag hoppas ju självklart att det inte dröjer så länge.

Var rädda om er ♥

Kram Susanne

16 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

Å! Vad tråkigt ! Hoppas din pappa blir bättre snart .. Klart du ska finnas där för honom ..ses snart igen .. Tänker på dig ! Kram jeanette

Vita huset 28 sa...

Hej ja jag förstår att de är mycket för dig. Hoppas han blir bättre snart.
Fina rosor.
Kram Camilla

Linda sa...

Grattis på er bröllopsdag!

Linda sa...

Föresten, om du orkar så får du gärna uppdatera mig lite om hur det är med farfar. Jag får inte reda på någonting av någon.

Photo by Maria sa...

Men så bra att du fick behålla körkortet ;)
Ja man kan verkligen spara in på både bensin och miljö genom att köra rätt =)

Hoppas din pappa snart mår bättre..

Kram Mia

Torpliv sa...

Vilken tur att du fick behålla ditt körkort =) Det är nog inte dumt att få tips om hur man kan köra lite annorlunda för att spara energi och miljö. Vi är säkert flera som skulle behöva det.
Hoppas din pappa blir bättre snart, och att du får lite lugnare omkring dig.
Kram Petra

Anneli sa...

Det var ju skönt med körningen!
Inte är det lätt att ändra på sitt körsätt efter många år.

Tråkigt med din pappa, hoppas verkligen han bättrar sig.
Förstår att bloggen inte är något du prioriterar just nu..........

Varm kram,
Anneli

Rapport till Vänfors sa...

Kul med din ecokurs, nu kan du shoppa ännu mer på loppis och annat:)) Hoppas din pappa blir frisk och att du slipper oroa dig över detta.
Kram Annika

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Tänk..vad jag förstår klumpen i magen...hade ju själv en sådan..när min pappa var sjuk...!!
Håller tummarna för att det skall gå bra!!
Skickar med ett försenat Grattis..både till bröllopsdagen och awarden!!

Ha det så gott du nu bara kan..och så hoppas jag.. att jag snart får höra av dej här igen!!
Kram Annika

Härliga Livet sa...

Grattis till din Award och att du fick behålla körkortet och till bröllops dagen.
Så tråkigt med din pappa. Hoppas han piggar på sig snart.
Va rädd om dig.
Kramar Pernilla

Gunillasljusglimtar sa...

Lilla gumman,har du/ni inte haft nog med tråkigheter! Hoppas det blir bra med pappsen! Grattis på bröllopsdagen gumman / Kram Gunilla ♥

Rosa i huset i vitt sa...

Grattis till din award
kram Rosa

Änglarum sa...

Hej Susanne! tur du fick behålla körkortet :=) hoppas det lugnar ner sig för dig!det verkar onekligen alldeles för mycket nu!! var rädd om dig o Grattis till era år som gifta!kram kram Jessica

Nina i Vinglagården sa...

Mina tankar följer med dig och din pappa. Det bor många änglar här i Vinglagården som är lediga.

Det är så fint att fira bröllopsdagen med något speciellt. Det behöver inte vara mycket utan något som visar att man tucker om varandra - fortfarande - efter alla dessa år.

Gratulerar även att du inte mistade din körkort ;O)

Men som sagt, ta hand om dig själv och din pappa - det är viktigaste just nu!

Kram

katha´s kortmakeri sa...

Å vännen mina tankar finns hos dig.
Hoppas allt blir till det bästa.
Tankar om min egen lilla pappa kommer nu.
Kram Katha

Blockethuset sa...

Kramar och fina tankar till dig..