söndag 18 november 2012


 Hej!

För några dagar sedan så var jag på loppis och hittade helt nya tyger. Prislappar och strl mm satt kvar. Det var så mycket fina tyger som nästan gavs bort.
Vissa var stuvbitar och en del var färdigsydda gardiner.

  

Jag köpte en hissgardin för 30 kr, som jag tänkte ha i hallen. Jag brukar annars bara byta till julgardiner i köket, men när man nästan får gardinerna gratis så kan det ju vara kul att byta på fler ställen.
Stuvbitarna tänkte jag sy kuddar och annat pyssel av.  En kudde har jag redan fått gjort.

 
 Sen har jag införskaffat mig i ett par stolsdynor till köket med. Dessa köpte jag på rusta, bra pris.

 Annars händer det inte mycket på min front. Jobbar, åker till pappa på sjukhuset, håller ställningarna hemma m.m
Jag fick besök av min goa kompis Barbro som gav mig en sån fin cyklamen, bara för att hon tyckte jag var värd den....hon är bra go hon ♥

 Igår när jag jobbade så hade jag ont i magen från och till, det kom stötvis och högg till. Sen under kvällen gjorde det mer ont och mer ihållande. Det var en verk som jag aldrig har haft innan. Jag kan säga att jag fick sova 2 timmar den natten. Herregud så ont jag hade :(  Så det blev bara till att sjukskriva sig och hela dagen i dag har jag haft molande värk och hugg lite då och då.
Jag visste inte hur jag skulle göra om jag skulle ta mig till jouren eller vänta till vårdcentralen öppnar i morgon. Eftersom värken hade lättat så bestämde jag mig för att vänta tills i morgon. Nu hoppas jag verkligen att natten inte blir likadan.

Nu ska jag dra mig mot sängen för ögonen går lite lätt i kors....

Kram Susanne


12 kommentarer:

Anneli sa...

Det kan man ju kalla för fyndläge, klart man måste handla då så fina tyger.

Hoppas du mår bättre idag i magen,
Kram Anneli

Härliga Livet sa...

Wow vilket fynd. Så snygg kudde du har gjort.
Men du vännen, du får vara rädd om dig. Du har ju mycke omkring dig nu så då strejar kanske kroppen. Ett läkar besök kanske inte är så dumt. Hoppas du piggar på dig nu.
Kram Pernilla

Hanna sa...

fina saker.
Ha en bra dag
Kram
Hanna

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Hoppas att du mår bättre idag..!! Ont i magen..ja du..då har man ont i hela kroppen!!
Fina saker du köpt..och kudden var bara så ljuvlig!!
Ha nu en fortsatt skön dag..och hoppas även att snart lilla pappa mår bättre!!
Kram Annika

Britta sa...

Härligt med vänner som bryr sig om bara sådär ändå...

// Britta

blockethuset sa...

Vilka fina tyger..och håller med föregående, härligt med vänner som bryr sig bara så där..
Hoppas du blivit bättre!
Kramis
Carina

Rosa i huset i vitt sa...

Vilka fynd ...jättefin kudde
Hoppas magen är bättre
kram Rosa

Anonym sa...

Vilka fynd du har gjort, härliga jultyger.
Kram Birgitta

Källeboda lantliv sa...

jättefina tygbitar ! så fint du sytt ..duktig du är ...visst blir man glad över att få uppskattning ! fyll på din glädjebägare ..för du vet väl att vi har en sådan inom oss, den måste fyllas på ibland ...för att vi ska orka ...kanske magvärken beror på din oro för din pappa just nu ? det kan visa sig på olika sätt ...krya på dig ..kram jeanette

Änglarum sa...

Hej! hoppas värken gick över!! vilka fynd du gjorde ;) och kudden med ängeln gillar jag ju förstås ;) kram Jessica

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj! Hoppas att du känner dig bättre nu... Det är kanske bäst att du kollar vad det är för något.
SÅ mycket fint du hittade på loppisen, och så fint det blev som du gjorde i ordning.
Kram
MArie

Nina sa...

Vilken tur du hade med tyg. Här har jag inte lyckas med det! Som sagt, TA HAND OM DIG!!!!