lördag 27 april 2013

Ett blått hav


 Hej!

Nu är jag hemma några timmar innan jag ska tillbaka till jobbet igen. Igår hade jag fruktansvärd huvudvärk som inte ville ge sig trots många preparat som skulle hjälpa mot det. Tills slut gick jag ut och tänkte frisk luft gör susen. Där ute i trädgården blommar nu scillan så fint- det är som ett blått hav i gräsmattan, så vackert! Så självklart var jag tvungen att ta lite bilder på detta :)


 
 Jag hade hoppats på att mina dubbla vitsippor hade kommit upp med för tycker det blir såå vackra buketter tillsammans med scillan. Men det har varit för kallt för dom så dom är sega på att komma upp. Däremot har jag gulsippor ( tror jag dom heter) som har kommit.




Det är så roligt nu på våren när man ser för varje dag hur det växer i trädgården. Jag funderar på att börja  prenumerera på en trädgårdstidning, tex denna

 Någon som har läst den, och är den bra?

Eller kanske skulle ha en om lchf nu när jag håller på med det?


Hmm inte lätt att välja. Finns så många tidningar man vill ha, kika in på Tidningskungen så får ni se massor av intressanta tidningar :)

Kramar Susanne


6 kommentarer:

MINA TVÅ HEM sa...

Det är trevligt att se allas trädgårdsbilder, och vacker blått blomhav.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Anonym sa...

Dom är så söte. Såna hade vi i vår förra trädgård och jag saknar dom så.
Dom är vår för mig.
Ha det gott ikväll
Kram
AC

Photo by Maria sa...

Härligt med alla blommor som ploppar upp nu under våren..

Ha nu en fin lördagskväll..

Kram Mia

Rosa i huset i vitt sa...

Så vackert med scillor
är verkligen som ett hav
ha en bra kväll
kram Rosa

Anonym sa...

De första blommorna på våren är underbara...
Kram Birgitta

Sirpa sa...

Så härlig att det börjar blomma överallt!
Önskar dig en skön kväll!
Kram Sirpa♥