lördag 1 januari 2011

Årskrönika


Hej!

Då har ett nytt år börjat, med allt vad det innebär. Jag hoppas att det blir ett bra år, men jag känner alltid lite vemod. Men ska tänka positivt!
Vi hade det väldigt trevligt igår, mycket spill och tokigheter men vad säger man, inget kalas utan kras;)
Dagens inlägg blir en liten årskrönika.

Januari började jag blogga, det var skit läskigt i början, men har inte ångrat en sekund att jag gav mig på detta;) Ut åkte alla julblommor och in kom det lite vår...

Februari fick vi färdigt vår tvättstuga, ett mycket slitsamt jobb men värt mödan! Tvättar med ett leende nu.
Mars våren kommer så sakta efter en mycket kall och snörik vinter. Snödropparna tittade upp och fjärilarna vaknade.
April slutade jag röka :) Var fruktansvärt jobbigt den första tiden, men löste det med massor av vit färg;) Målade om min vägg i vardagsrummet.
Före:
Efter:

Maj frossade jag i liljekonvaljer, dessa underbara blommor.

Juni var det mycket i trädgården som gällde, gjorde ett stenparti med växter. Fick även frågan om jag ville vara med och tävla i betong hos Panduro.


Juli semester tider, åkte på utflykter och vilade, solade och badade......

Augusti gick min älskade hund Bella bort, ett mycket jobbigt farväl:(

September flyttade lilla Molly in, denna lilla söta valp:)

Oktober målas det köksskåp och jag har kommit in i en riktig pyssel period. Här görs tavlor, tändsticksaskar, sys kuddar m.m

November stod köket äntligen klart, så fint och ljust det blev!

December ett riktigt pyntande och mysande. Stämningen är på topp.


Det var en kort resumè på det gångna året.
Nu önskar jag er en riktigt bra start på det nya året!!!

Kram Susanne

10 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Vilken fin årskrönika! Förstår att du både lagar mat och tvättar med ett leende nu, när du har få fint! Och nu har du luktsinne också..:o) Bra gjort! Tråkigt när djuren går bort, min älskade katt fick jag ta bort i våras, men in flyttade hennes son istället.
Gott nytt år på dig!

Hanna sa...

God fortsättning på det nya året.
Kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Vilken härlig Årskrönika du bjuder på idag.Bara så fint kök har du,Kanonsnyggt♥Önskar dej en God Fortsättning på det nya året goa bloggvännen.Ha en skön kväll.Varm Kram Rita ♥

Rosor och Pioner sa...

Fin årskrönika, både kök och tvättstuga blev jättefint.
Kram Susanne

Det vita dårhuset sa...

Önskar dig älskade bloggvän ett underbart 2011!
Kram Erika

Skogslyckan sa...

Härlig krönika,gillar ditt kök! Skall bli kul och se vad du hittar på 2011.
Kram Pia

Ett Vitare Hem sa...

Önskar dig en fin fortsättning på det nya året!
Kram/Lena

Nyanser av vitt sa...

Tack och detsamma´till dig. Fin årskrönika du bjuder oss på.
Kram Agneta

Anonym sa...

Fin berättelse om 2010 du har gjort. Ha en god fortsättning på det nya året. Kram Barbro

Huset i backen sa...

En sådant litet nystan , hur söt som helst , jag vill också ha en liten valp en cavalier.
Ha det bra