måndag 4 april 2011


Hejsan!

Idag har jag och Babsan gjort Alingsås osäkert:)
Vi har sprungit i massor av affärer, tittat, provat och fjantat! Jag provade nog 10 klädesplagg och 8 av dom såg jag ut som en uppstoppad korv i! Inte gick det så mycket bättre för Babsan men vi hade förbaskat roligt, alltid något.

Sen hade jag läst att när man kommer upp lite i åldern....hmmm jag då snart 40 och Babsan 50 +. Så ska man använda mineralpuder, för det gör att man blir sååå vacker. Så jag frågade väl expediten om hon hade det, visst det hade hon men herregud det kostade 500kr och mer därtill. Sen hittade vi en massa annat som var billigare som också hette mineralpuder men inte vet jag om det var samma sak.
Vi provade och provade men antingen blev man rosa som en gris eller gul som en kines, så det slutade med att vi inte köpte något alls :)




Köpte lite blommor som jag har planterat, så underbart nu när våren är på ingång!

Sen var jag ju tvungen att titta in till Anneli med bloggen hemlyckan. Alltid kul att träffa en bloggerska "på riktigt"!
Hon hade en söt lite affär med fina möbler och lite annat smått och gott. Jag ska visa vad jag fick med mig därifrån en annan dag.

Tack Anneli för du kom för min skull;)

Nu ropar sängen: Sus, Sus kom! Så inte annat att göra.

Kramen Susanne

13 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

så gulliga planteringar du gjort ..ja man kan sätta i det mesta ...ja att köpa puder är inte alltid så lyckat för oss gamlingar ...det lägger sig liksom i vecken??konstigt ! så ser det ju inte ut på 20 åringar ..suck ! bara gilla läget ...ha det gott ! kram jeanette.kallebodalantliv

Lantligt i smultronbacken sa...

Jadu, inte är det roligt att prova kläder inte. Men ett ont måste ibland när det sinar i garderoben.

Så fina penseér iaf

Kram Teres

Skogslyckan sa...

Vi avlöser visst varandra hos Anneli och i Alingsås. Låter som ni haft en kul dag med många skratt!Ska bli kul att få se vad du köpte!
Kram Pia

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Hahaha..du e rolig du..:)
Låter som ni har haft en trevlig dag!

Jättefin plantering du gjort:)

Sov så gott
Kraam Susanne

jessikan sa...

Hahaha!! Jadu de e inte nåt vidare att prova kläder!! Jag fick en liten sladdis för två år sedan, ( jag blir 40 i år och har tre tonåringar oxå), och eter att han kom ser jag ut som en bulle, 18!!kilo har jag kvar sedan graviditeten, e de kloookt????
Men visst man ska ju va glad att man e frisk....

Kramen

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Låter som en underbar dag!
Härligt med vänner man kan fjanta runt med!
Mysigt att träffa Annelie och se hennes butik kan jag tänka, den ser så mysig ut på bilderna.

Ha en fin dag!
Kramen Mimmi

Ett Vitare Hem sa...

Usch avskyr också att prova kläder....
Ha en riktigt fin tisdag!
Kram/Lena

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Låter som en lyckad shoppingdag,kul att prova och ha skoj samtidigt.
Fint gjort,har inte börjat ännu,får väl hitta på något närmare påsk.

Anneli sa...

Hejsan.

Tack för besöket hos mig, ni verkar ha haft en fin dag i Alingsås.
Jobbigt det där med kläder, men det är inte oss det är fel på utan modeskaparna!

Smink köper min dotter åt mig, jag har noll koll!

Ha det gott,
Kram Anneli.

Rosor och Pioner sa...

Önskar dig en lika trevlig dag idag
Kram Susanne

fina vår arrangemang

Malin sa...

Hej Vännen!

Så härligt du planterat i zinkbaljan!!! Det gamla cyket hjulet är ju så charmigt!!! Härligt att ni fick en dag i Alingsås, och roligt att besöka Anneli så klart. Ska bli kul att se vad du fick med dig =)

Kram kram

Mitt Vita Björkebo sa...

Åh va jag älskar din trasiga cykel..Har jag gjort ända sen jag såg den första ggn...Tänk om jag oxå kunde hitta en sån i skogen ;)..
Bloggen min fortsätter tydligen att krångla ;(..
Ledsamt då jag inte vet hur jag ska göra...

ha en fortsatt skön tisdag..
Kram ANNA

Liza sa...

Så fint det blev!
Äntligen får man plantera ut blommor igen!

Kram Liza