torsdag 2 juni 2011

Jag är öm på ett känsligt ställe


Hej hopp!


Idag är jag sliten men skönt trött. Inatt vaknade jag av ett högt
skrik, lät ungefär som två katter hade slagsmål. Lät otäckt!

Efter en stund så gick jag upp för att titta om jag kunde se något,
och det gjorde jag. Mitt på vägen såg jag två liknande katter som
jagade varann runt runt och verkligen skrek! Jag öppnade fönstret och
sa något till gubben, då hörde dom det och blev rädda. En sprang åt
ett håll och den andra var kvar. Då ser jag att det var ju två
grävlingar!!!

Idag blir det bilder på mina vallmo, utvecklingen till en blomma.







Nu till det STORA jag har gjort idag! Hahaha ni blev nyfikna, tyvärr gör jag nog er besvikna ;) Jo det som var så stort var att jag skulle cykla till och från jobbet idag. Jag kan säga att vid halvvägs till jobbet så undrade jag vad F_N jag höll på med! Men sen tog jag mig till målet på något konstigt sett;)

Hem gick mycket lättare, mycket nedför;)

Sammanlagt cyklade jag 2 mil och 2 km. Jag är STOLT! Tänkte försöka cykla till jobbet nu varje dag fram till semestern:)
Problemet i morgon är att jag vet inte om jag klarar av att sitta på cykeln, jag har SÅ ont i rumpan!!!
Jag får se i morgon helt enkelt!

Nu ska jag kika in till er, missat massor.

Kram Susanne



10 kommentarer:

Anette sa...

Duktig du är då hi hi jag kanske också ska börja cykla Hmmm ja ja vi får se hi hi
Sån där vallmo hade jag fullt av i ett land innan gubben va där o slog ner dom grrrr men dom kommer väl igen :)
Ha de så bra
Kramen Anette

Så Vitt Jag Vet sa...

Vackra bilder av vallmon.. Nästan som en film ....
Vad duktig du är som flyger fram på cykel...
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Lantligt i smultronbacken sa...

Oj, två grävlingar i slagsmål. Det var väl ovanligt!

Vilka superfina kort på vallmon, härlig röd färg.

Jag får också sådär ont i rumpan. Det brukar gå bättre bara man sätter sig på cykeln igen dagen efter. Men det gör ont första metern.

Kram Teres

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kan nog vara läge för bil imorgon, så behöver du inte cykla förrän på tisdag, då har det gått över...fniss.
Grävlingar som slåss på nätterna var inget kul, otäckt när dom skriker.
Otroligt vackra foton av vallmons olika stadier.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Änglarna finns sa...

Otroligt vackra bilder!
Förstår att du har ont...men duktigt..bara att fortsätta...hihi...
Ha en fortsatt underbar kväll!
Kram Annika

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack snälla:)

Underbara bilder du tagit..så fint!

Otäckt med grävlingarna.

Ha en fin kväll
Kraam Susanne

LjuvligtLantligt sa...

Ja det var faktiskt duktigt av dig, jag tänker oxå cykla till jobb den dagen då de uppfinner nerförsbacke på bägge hållen ;)

Sköt om bakdelen nu ;)

Kraaaaaaaaaaaaam vännen.
//Git

Anonym sa...

Ont skall med ont fördrivas heter det ju ;-) Så på cykeln igen :-)

Häftigt med Vallmons utveckling på bild..

Ha nu en fin dag..

Kram Mia

Ps.. Tävling i min blogg om man vill.. Ds

http://nattmia.blogspot.com

Liza sa...

Vilka häftiga bilder!
Oj va duktig du är!
Vet precis hur det känns.. ajaj!! =)

Ha en fin helg!

Kram Liza

Hammarsbacken sa...

Härliga bilder på blomman. Vad duktig du är som cyklar så långt. Förstår att du har ont i rumpan dock... Kram Sonja.