lördag 26 januari 2013

Fryser....


Jag vet inte om jag är mer märklig en någon annan men igår kväll jobbade jag. Jag hade långkalsonger + jeans och en T-shirt en långärmad tröja + en fleecetröja och jacka. Det var ca -9 ute och jag tänkte att varför har jag så mycket kläder på mig. Jag är lite lätt varm liksom;)

Så var det jobb även idag och ute var det -4 grader. Oj riktigt varmt ju.......jag tar inga långkalsonger idag eftersom jag var lite FÖR varm igår. Hur blev det tror ni? Fy F_N vad jag har frusit idag hahahah. Det är likadant om det är -20 grader så tycker jag inte att det är så kallt som när det är några enstaka minus grader. Jag måste väl ha fel på termostaten i kroppen;)


Nu ska jag ta mig ett glas vitt och slappa i soffan. Börjar tidigt i morgon så det blir ingen sen kväll här. Hoppas ni får en mysig kväll och en skön söndag!

Kram Susanne

10 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Kul att ha hittat din mysiga blogg! Får kika runt här lite mera! Ha en mysig lördagskväll!
Kram/Finas mammis

Veronicas Lantliv sa...

Så fint med blommorna i de krukorna. Slapp i soffan är det här med. Kram Veronica.

Anneli sa...

Samma här...frusit heeeela dagen........trots en massa kläder.
Nu får det bli lite varmare tycker jag....

Kram Anneli

Änglarna finns sa...

Då är vi två..som har fel på termostaten!!!
Min lilla mamma och jag, sitter också i soffan och njuter av ett glas vin!
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

fridasofias sa...

Det känns mycket kallare när det bara är några få minusgrader. Ofta blåser det och sen är luften inte lika torr som när det är -20. Här har vi dragits med närmare -30 ett tag och det är inga som helst problem! :-)

Torpliv sa...

Visst är det konstigt! Undrar varför det känns så? Det är ju en sak om det blåser för då blir det ju kallt även om det inte är så många minusgrader, men jag har inte tyckt att det blåst så mycket, och ändå känns det ibland kallare med fem minus än arton.. Förstår inte hur det hänger ihop. Bara att fortsätta att pälsa på sig kläder ett tag till.. =)
Ha en härlig söndag!
Kram Petra

Anonym sa...

Inte lätt att klä sig rätt. Finns inge värre när man har för lite, Usch stackars dig, frysa en hel dag.
Ha re
Kram
AC

STENLYCKA sa...

Inte kul att frysa bättre att ha mycket kläder på sig. Tycker att om det blåser kan en minus grad kännas mycket värre än -15.
Hoppas du har tagit på dig ordentligt idag så du slipper frysa!
Vackra foton!
Ha en fin arbetsdag!
Kramar
Raina

Rosa i huset i vitt sa...

Jag har långkalsongerna på mig tills det blir varmgrader
ha en bra Söndag
kram Rosa

Anonym sa...

Tycker också att det känns som om det var 20° kallt, fast det är 3°... det blåser.
Kram Birgitta