måndag 13 december 2010

Sankta lucia


Hejsan!

Natten går tunga fjät runt gård och stuva.
Kring jord som sol förlät, skuggorna ruva.


Ja då var det luciadagen, har ni blivit uppvaktade av lucian, stjärngossen och tärnan? Jag har tyvärr inte blivit det, mina barn är för stora men minns när barnen var små, så söta när dom var utklädda och sjöng så gott dom kunde :)


Här är vår julgran i år, det blev vitt och silver i den, tyvärr så får man inte den den härliga känslan på kortet.
Så nu luktar här verkligen jul, både gran och hyacint:)

Nu ska jag hämta lite glögg och pepparkakor och se på lucia på TVn.

Ha en riktigt skön lucia kväll!!
Kram Susanne





8 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefin gran, den ser nästan lite ut som våran. Vitt, silver och en massa dun har vi. Håller med att det är synd att man inte får till korten som man skulle vilja.

Kram Teres

Anonym sa...

Nydelig tre og så flott pyntet med hvitt og sølv.
Ønsker deg en fin mandagskveld.
Klem Mio

Rosor och Pioner sa...

Vad fin granen är, vitt och silver är snyggt.
Här har firats lucia idag, på morgonen i Karlskoga och på kvällen i Karlstad. Ha rinte hunnit sett TV:s lucia men jag tror nog att de små var bättre.
Ha en fin tisdag
Kram Susanne

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Så vacker gran ser ut som en riktig mussepigg gran.

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fin er gran är!
Ha en fin dag!
Kram/LenaS

Anonym sa...

Vad fint du har.Allt klart. Nu kan du sitta fram till jul och bara rulla tummarna eller hur???

Kram Barbro

Ann-Catrin sa...

ja tänk när man hörde pysslandet i köket och små steg i trappan...
det ar tider det!
jag fick oxå se på tv..det går ju det med men..

Vilken vacker gran ni har.. så vackert pyntad!

ha en fin dag och kram
Ann-Catrin

Anneli sa...

Hejsan.

Jag har heller inga småbarn som lussar för mig längre, jag fick nöja mig med TV jag med.

Härligt med vitt och silver i granen!
Ser snyggt ut.

Ha det gott,
Kram Anneli.