torsdag 28 januari 2010

Hallå igen!!

Hoppas alla mår bra där ute;) Ingen som är insnöad?? Ja här har man fått använda snöskyffeln ordentligt i år, eller snarare min son har gjort det mycket *S*
All heder till honom, men han tycker det är skoj och då ska han få hållas.....haha

Efter en tuff dag på jobbet så är jag nu lång ledig, hela tre dagar =) det ska bli såååååå underbart!!
Men här är mycket som ska göras hemma i tvättstugan. Jobbigt, svettigt och en och annan svordom men väldigt roligt ändå.

Idag blir det lite bilder på mitt vitrinskåp som var i furu innan. Nu är det vitt, märkligt va??
Blev såååå nöjd med det, tänk vad den magiska färgen kan göra* Ler*




För många år sedan så älskade jag koppar och samlade på mig en hel del:) Men nu det sista så har jag inte gillat det, bort åkte det!!!
Men så........ grävde jag i gömmorna upp med det och tro det eller ej så tyckte jag att det gjorde sig väldigt fint mot det vita. Så nu får jag ha det framme ett tag iallafall, tills jag ångrar mig igen, ombyte förnöjer *S*



Nu ska jag ner i källaren och måla lite loppis fynd och plantera lite blommor jag har köpt.

Ha en fin fin kväll kramar Susanne

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Härligt med ett vitt skåp! Jag upphör aldrig att förvånas hur vit färg kan förändra! Själv brukar jag ju hålla utkik efter olika krukor i mässing som jag sedan kan spraya om :-)

Unknown sa...

Härliga kopparsaker, de börjar ju bli populära igen, så är det, allt kommer och går.

Ja du har så rätt, det är bara att bita ihop och gå och jobba. Tur att man trivs så bra med sitt jobb. Jag ska njuta i morgon då jag är ledig. Du får ha så skönt och lycka till med tvättstugan!
ha så gott kram Anna

Gårdsromantik sa...

Jag har börjat spana på koppar - tycker det är sp fint.

Hittade en enorm kopparkaffepanna på en aukiton - den skall få stå på spisen som vattenfuktare - bara järnspisen blir monterad någon gång...

Kram Maud