söndag 31 januari 2010

Vardagsrum

God morgon alla!!!

Ännu en dag med 20- grader och snön faller, burr.... blir till att hålla sig inne idag med;)

Idag har jag lite vardagsrums bilder att visa, här sitter vi och äter middag på helgerna. Blir lite mer speciellt när man kan variera sig. Om man nu har möjlighet till det.
Gillar inte stolarna men hade velat sy överdrag till dom, men vet inte om jag klarar av det..hmm
Finns ju att köpa men verkar svårt att hitta rätt storlek, så måste nog försöka knåpa ihop det själv*S*

Denna lyktstolpe fick jag av min man när jag fyllde år i december. Om jag blev glad!!!!!

Den var visst köpt på chilli.



En tallrikshylla med lite hemgjort "godis"

Detta fönster har jag fått av min underbara vän Barbro!!!! Tack snälla, älskar det verkligen!!!!


Nu kommer min skänk som jag är såå nöjd med! Jag var på en gårds loppis i somras och där stod det brunt och fult haha, hon skulle ha 500 kr för det, jag tog det direkt.






Åkte hem och hämtade släpet och fick hjälp med att lasta på det, sååå tungt det var*S*
Största problemet var att det regnade och då menar jag REGNADE!!!! Vi lindade in det i presenningar och sen hem och försöka få in det i huset. Hur våt var man inte efteråt? Men det var värt allt besvär kan jag lova :)

När vi var nyinflyttade här så hade vi inte mycket till möbler, vi hade bott i en sommar stuga innan på 84 kvm. Nu är huset på 250 kvm. Ni förstår va??
Våra dåvarande grannar hade ett piano dom inte ville ha längre och frågade om vi ville ha det.



Nu används det varje dag, då min dotter spelar piano :)

Piano pallen klädde jag om med detta tyget, är vin etiketter på det. Blev lite tyg över så det fick bli en kudde med:)


Här är fondväggen i vardagsrummet som jag ska göra om, inte alls min stil längre :(



Vad ska jag göra med benen på fåtöljerna ??? Tycker inte alls dom är snygga...urk.... ska jag måla dom vita? svarta?


Det var allt för denna gången, nu ska jag ner i källaren och fortsätta med tvättstugan.

Kram Susanne

5 kommentarer:

Cilla sa...

Tittar in för första gången och ville bara säga.. Vilka ljuvliga bilder och vilken underbar blogg du har!! Önskar dig en mysig söndag och återkommer gärna igen..
Mvh Cecilia

STENLYCKA sa...

Tack snälla du för den vänliga hälsningen. Välkommen till bloggvärlden! I februari är det ett år sedan jag själv började blogga och jag tycker det har varit jätte trevligt. Du har ett jätte vackert hem och skänken var så fin.Lycka till med bloggen. Jag lägger in dig bland mina favoriter så missar jag inte dina inlägg.
Kram och ha det så gott i vinterkylan.

hemma hos lilla mej sa...

Jag tittar in för första gången.Vilka bilder och vad mycket fina saker du har!!!!!!Har börjat följa dej....Ha en skön kväll och en bra start på den nya veckan Varmkram Rita ♥

Levindas Värld sa...

Hej!

Va roligt att du vill vara med och tävla :)

Självklart gäller din länk även om den är utan bild. Men jag antar att du lägger in bilden precis likadant så som du har gjort med de andra bilderna i din högerspalt?

Nåja, får du till en bild är det ju ett x-tra plus, annars är du med ändå :)

Lycka till!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tack för din kommentar inne hos mig! Kikar in här för första gången...
Jättemycket fint att titta på. Den vita skänken var kanonfin, och så gillade jag din kudde och den omklädda pallen... Härligt tyg!
Kram
Marie