söndag 13 juni 2010

Bidrag nr 8


Hej alla godingar!!
Om ni visste så glad jag blir av att ni skriver några rader:) Niger och tackar för det!

Här kommer mitt sista bidrag till Panduro tävlingen. Jag hoppas ni håller tummarna för mig nu, hade ju varit sååå skoj att vinna detta:) Tävlingen pågår till på fredag, kika gärna in och se dom andra bidragen!

Bidrag nr 8:

Betong ägg








Så här gjorde jag:

Tog ett ägg och knäckte det försiktigt på toppen, hällde ut äggvitan och gulan. Fyllde skalet med betong, den ena satte jag i ett snöre i, så det går att hänga.

Målade det vitt och sen skrev jag med svart färg olika teckensnitt på texten.

Det ena ägget går i kärlekens tema och får ligga bland rosor i sovrummet ;)
Det andra får hänga i köket med köks tema på, äggigt värre *S*

Så super duper enkelt och kul pyssel!!

Det var allt för mig, i morgon visar jag alla bidrag tillsammans.

Kram Susanne





3 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Jag håller en tumme för dig det vet du!
Ska kika in och kolla på vad de andra har hittat på också... Blir ju så inspirerad att testa betong själv!
Hoppas att du får en fin start på veckan!
Kram Mimmi

Lauras gård sa...

Jag har kollat in alla dina bidrag även om jag har varit dålig på att kommentera senaste tiden. Du är så duktig och har sådan bra fantasi. Måste nog låna några idéer från dig.

Lillskruttan har fortfarande feber, men hon var piggare på dagen. Hoppas mamma orkar med alla tre i morgon då jag jobbar. Inte läge att VABa då det är kaos på jobbet. Men blir lillskrutt sämre och mamma inte orkar, ja då blir det VAB, familjen då ju ändå först... Kram Stina

Lilla Lycksta sa...

Jag håller tummarna för dig och hoppas du vinner. Rolig ide med ägget, du är så kreativ.
Ha en fin ny vecka.
Kram Camilla