måndag 7 juni 2010

Bidrag nr:3


Hejsan!

Här kommer bidrag nr 3 i Panduro tävlingen! Det blev en servetthållare av ett rabarberblad.




Jahapp så blev det.
Rabarber förknippar jag med rabarberpaj, så det fick bli en paj, som tyngd på servetterna:)

Så här gjorde jag:

Tog en servett och sprang ut till rabarberplantan *S* Mätte och kollade så jag fick rätt storlek på bladet.
Sen lade jag bladet upp och ned, på med betongen. Tog en vajer och kapade den i lagom längd, körde in ena ändan i betongen, medan den var våt.
När detta hade torkat så vände jag på härligheten *S* och drog bort rabarberbladet.
Sen hittade jag ett fat till lerkrukan, som jag målade vitt.
Fyllde den formen med betong och i med andra sidan av vajern. Såg till att det inte blev slätt och perfekt ovanpå, vill få det lite mer levande:)

Sen målade jag lite som jag tyckte, kanske inte ser ut som en rabarber paj, men en paj i alla fall *S*

Ännu ett enkelt bidrag! Precis som jag vill ha det:)))

Kram Susanne

P.S Bilderna är klickbara. D.S


3 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Du är inte dum du inte!
Vilka härliga saker du får till!
Låter som om du har fått en ny hobby! *ler*
Dina hängen var så fina!
Hoppas att du har en riktigt go måndag!
Kram Mimmi

Cilla sa...

Såå läckert det blev!!!
Du är så himla grym ;0)
Nja hela veckan med torsk vet jag väl inte med 2 rejäla middagar blev där på barnen & mannens fångs.. Mina påstod dom inte höll mottet så fick åka i igen.. hihih

Ha det bäst!!

Kramen Cilla

Huset vid ån sa...

Vad duktig du är...Så kreativ! Tänk om jag hade hälften av din energi vad glad jag skulle vara då.....Ha en fortsatt trevlig kväll! Kramis Therese