söndag 23 oktober 2011

Härliga höst


Nog är hösten vacker när det är blå himmel och solen skiner! Då älskar jag hösten, men när det är mörkt och ösregn då vaknar jag knappt på hela dagen;)

Hej!

Nu har jag kommit hem efter denna jobbar helgen, skönt! Sprang ut i trädgården direkt och tog lite bilder. Vädret är ljuvligt idag och ville få njuta liite av det innan solen gick ner. Så här kommer en rapport hur det ser ut just nu i Falks trädgård hahaha.

Astern är halvvissen....

I stenröset är det mest löv nu....

Nypon efter rosblommorna

Lavendeln är helgrå...

hmmm namnet är borta men inte mycket kvar av den blomman;)

Denna röda buske är som en brasa, helt otroligt röd och fin.....namnet? Hmm bortblåst det med;)



Sen måste jag visa min syrenhäck. Baksidan på vår tomt har vi en grind som gränsar till en åker där syren växer som häck. När vi klippte häcken så lät vi den vara kvar på höjden precis vid grinden, hade tänkt att det skulle bli som en portal:) Men det blev som ett hjärta, en hjärtportal:)
Sen var det äppleträdets tur, härligt röda äpplen.....


Hoppas ni har haft en skön helg! Min har varit rätt okej trots jobb;) Nu ska jag strax iväg och träna och sen hoppas jag hinna med och kika in hos er......

Kram Susanne



11 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

hej Susanne! härliga bilder du visar från trädgården,precis som det verkligen ser ut nu! Jasså du har jobbat i helgen di,jag varit ledig o börjar på tisdag,så glad att jag har morrondagen för mej själv,behöver liite lugn o ro! Ha det gott gumman Kramis Gunilla

Uttan sa...

Så vackra höstbilder. Ja hösten har verkligen varit fin. Mycket sol har Vi haft man undrar ju om det ska komma ett bakslag.
Mannen har jobbat helg så det har varit lugnt här.
Önskar Dej en fin söndagkväll och en bra start på ny vecka.

Kram!

Rosor och ruiner sa...

Underbara färger - det är liksom säsongens Grande finale!
Kan den röda busken vara en korallkornell kanske?

Källeboda lantliv sa...

Fina färger .. Härliga höst ! Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Anonym sa...

Hösten är underbar när solen skiner, det blir så vackra färger då... Härlig buske en riktig färgklick.

Kram Birgitta

Anette sa...

Hejsan vännen
Vilka bilder riktiga höstbilder.
Här är nedklippt har ju haft kallt här så de va kört ändå.
Ha en härlig kväll.
Kramar Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin rundtur du bjöd på, syrenhäcken är så fin. Och så grinden ut mot ängen, det var som på Englands landsbygd. En sån där grind som leder till äventyr.
Kramar
AnnaMaria

Liza sa...

Vilka härliga bilder!
Den röda busken är ju så vacker!

Jaa det va en väldig massa folk i tisdags.. men vi tog tid på oss så det gick men alltid lite skönare om det är lugnare tycker jag!

Ha det bra!

Kram Liza

Änglarum sa...

Hejsan! ja nu har du helgen gjord,så gott... njut av din lediga dag.Dina bilder är ju bara för fina! Hösten när den är som bäst! kramiz Jessica

Vores have sa...

Hej Susanne.
Flotte efterårsbilleder du viser.
Ønsker dig en god mandag.
Knus Hanne Bente ♥

Photo by Maria sa...

Härliga höstiga bilder och visst är det härligare när solen skiner..

Ha en fin natt och en bra tisdag..

Kram Mia