fredag 19 augusti 2011

Fredagsmys!


Hejsan!

Tack snälla för era kommentarer och era tips om höstsyrenen. Jag har hört innan och även nu att många låter dom bara vissna i sin vas med vatten. Tyvärr så blir mina bara fula så jag behöver prova något annat.

Häromdagen så såg jag hos en annan bloggerska Susanne , Vildrosen
att hon hade hängt kryddor på tork över sin vedspis i köket. Så otroligt fint! Tyvärr har jag ingen vedspis:( men torka kryddor kan jag göra ändå.



Idag har regnet stått som spön i backen , riktigt inne väder. Så då fick jag väl ta mig ann den där frysen då, fy vad kallt och vatten det blir överallt;) Men nu är den så fin så man kan tro den är nyköpt:)
Sen har jag även gjort en smörgåstårta som vi ska mumsa i oss ikväll. Fira att hösten och skolorna har börjat, eller är det något att fira? Usch, sommaren är slut på riktigt nu! Ja ja, vi firar att den äldste är på sista året i gymnasiet, den andre har börjat gymnasiet och den tredje börjat högstadiet:)

Med dessa mumsiga bilderna önskar jag er en riktigt skön och mysig fredags kväll!

Kram Susanne

11 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Åhh så gott, räcker det till mig oxå;) Härligt med torkade örter. Kram fina du.

Änglarum sa...

Hej! ja regnet har verkligen stått som spön i backen :( så fint med de torkade örterna.. smörgåstårta som är så smaskigt! här blir det plockmat från "citygross chark" som marinerade spett, potatisklyftor. marinerade grönsaker o smått o gott.trevlig helg vännen! kramiz Jessica

Rosor och Pioner sa...

Ja, du ser, inte behöver man en vedspis för att torka örter inte. Jättesnyggt med den där kronan att hänga dessa i.
Smörgåstårtan...Mmmm det vattnas i munnen
Ha en fin kväll
Kram Susanne

Anette sa...

Men ring när ni ska äta så kommer jag en sväng hi hi ser såå gott ut:)
Fint att hänga upp kryddorna på tork så där .
Ha en skön mysig kväll o du spar en bit hi hi
Kramar Anette

Vores have sa...

Hvor ser den sandwich kage dejlig ud.
Ha´en god fredag aften.
Knus Hanne Bente

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Vilken tårta!! Mums nu blir jag suuugen :)

Jag har haft hössyren..eller syrenhortensia som den också kallas i många år.. Det jag har lärt mig är att de inte går att ta in och torka när de är vita..du krusar de ihop sig..man måste vänta tills de går över i svagt gamelrosa ton..då tar du in den och hänger dem en och en på tork i ett mörkt rum..sen håller de sig hur länge som helst!!

Ha nu en riktigt skön augustihelg!!

Kramis Sanne

freddesvitahem sa...

Doften får du njuta när ingen vedspis värmer gott.
Härligt och få torka sina egna krydd och blomst.
Kan tänka mig doften sprids och du njuter.
Vikken smörgåstårta. måste finnas typ överaltt nu. Åt en idag som jobbet bjöd på.
Mums
Kramis o en trevlig helg.

Anonym sa...

Smart med upphängningen av örterna... Och smörgåstårtan ser läcker ut, vilken fredags godis...
Hösten kan vara underbar.

Kram Birgitta

dagdrömmar i vitt sa...

Du man blir allt lite sugen på den där tårtan, hihi.
Ja här regnar det och regnar och regnar!!
Men inte är det höt inte, nej du rara vi lever på hoppet om lite brittsommar i Okrober, hihi.
Men fira kan vi ju göra ändå, har också en som börjar sista året på gymnasiet och en som börjar gymnasiet. en spännande tid har vi framför oss;)
Vad blir det av de små ( stora ) tro???
Ha det så skönt och hoppas tårtan smakade:)mums
Kramkram <3 nettan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Wow, vilken smörgåstårta! Lustigt, en tjej på jobbet och jag pratade smörgåstårtor igår...vi kom på att det var längesen och dags...så du kan tänka dig vad det vattnas i munnen när jag ser den smarriga du gjort=)

Det finns alltid något att fira (förutom hösten då), är det inget särskilt så får man hitta på något. På måndag börjar allvaret för lilla dotter igen...för henne kommer det att bli som att gå upp mitt i natten...hm

Ha en skön helg!
Kram,
Regina

änglamakerskan sa...

ååh va det såg gott ut! =) själv har jag bakat brownies idag med vit choklad och valnötter, men nu när jag ser din tårta blir jag hungrig ;)

ha en fin helg!

/kräm