söndag 14 augusti 2011

♥ Molly ♥


Min älskade, sötaste, goaste lilla vovve. Man får säga vad man vill om hundar, men jag ÄLSKAR dom!!!! Och nog är dom människans bästa vän:)
Jag har alltid haft stora hundar innan, det började med en border collie, sen en border collie, sen en new foundland, sen en border collie, sen en golden retriever. Nu en stor pudel och en byracka som heter Molly;)))







Nu fick jag en utmaning av gulliga Elin med bloggen Elin`s shabby Romantic, kul att du tänkte på lilla mig!
Jo, man ska berätta om en mycket viktig och betydelsefull person.... hmm nu låter väl detta lite knasigt men det som först kom upp i mitt huvud var väl ingen person riktigt utan en hund. Men nog så viktig! Så det får bli min betydelsefulla person;)

Jag var bara 9-10 år när jag fick min första hund, en border collie som hette Tussie. En önskedröm som som gick i uppfyllelse.
Vi gjorde allt hon och jag, vi hoppade över hinder, lekte i skogen, åt från samma glass, ja allt som stolliga barn kan hitta på med en valp;) Vi gick på hundkurs och tränade lydnad. Hon var med mig överallt förutom i skolan;) Sen började vi även att lära oss att valla får och tävlade en hel del, fantastiskt roligt att samarbeta så med hunden:)

Hon var precis som en riktig vän, det kändes som vi hade mycket roligt ihop. Då jag var i puberteten så var det ofta man var nere och ledsen. Varje gång jag var ledsen, vem kom då om inte Tussie och slickade och tröstade mig. Hon tittade med ledsna ögon på mig, jag är helt säker på att hon förstod!

Jag fick ha min bästa vän i nästan 13 år. 13 år som nog var dom viktigaste och betydelsefulla åren för mig. Då man alltid visste att det fanns någon som väntade och längtade efter mig, när man hade det jobbigt med sig själv i tonåren.

Jag kan fortfarande längta efter henne som bara den. Ingen annan hund kan ta hennes ställe men nog hjälper det en del att ha andra fyrbenta runt sig;)

Nu ska man skicka denna utmaning till 5 andra bloggare och det blir:
  • Jessica med änglarum
  • Susanne med Vildrosen
  • Johanna med Njutbara ting
  • Jeanette med Källeboda lantliv
  • Viola med Violas romantiska hem
Nu önskar jag er en skön kväll!

Kram Susanne

10 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad fint skrivet om djuren. Våra katter är verkligen en "glimt" i vårt liv. De förgyller våra dagar och vi vill inte vara utan dem. Djuren gör mycket för människan och de betyder så mycket.

Kram Teres

Änglarna finns sa...

Vilken liten goding till "vovve"!! Bara så söt!
Mysigt att läsa om din första hund..och visst är dom människans bästa vän!
Ha en fortsatt skön kväll!
Kram Annika

Rosor och Pioner sa...

Hunden är människans bästa vän, det är bara så och den första hunden i ens liv kommer alltid att vara nr 1. Fin berättelse.
Gulligt av dig att tänka på mig, antar utmaningen.
Kram Susanne

Liza sa...

Vilka fina kort på din lilla fröken!
Ja hundar är verkligen speciella, jag har tvärtom alltid haft mindre hundar o känner mig mycket mer fäst vid min lilla E nu i vuxen ålder än dom andra hundarna vi haft!
Kanske är det för att dom varit jakthundar o att man inte var så delaktig som nu!

Ha det bra!

Kram Liza

Anette sa...

Åhh vilken goding,ja dom är människans bästa vän:)
Ha en underbar kväll.
Kramen Anette

Lisa sa...

Åhh så fint skrivit av dig. Ja jag ÄLSKAR ju dessa lurvtussar jag med och har ju en själv. Uppväxt med hund också. Och tänk vilka sovställningar dom kan ha sen. Ha de gott gumman..

Kram lisa

Vores have sa...

Hej Susanne.
Jeg er bliver helt rørt over at læse om Molly - hvilken lille charmetrold.
Hunde er ubetinget menneskets bedste ven - en hund svigter dig aldrig.
Jeg ELSKER dyr, særlig hunde, men også katte, har for 1 mdr. siden mistet min gamle kat Middi, som blev næsten 17 år.
Ha´en god uge.
Knus Hanne Bente

Maria sa...

Så fint du skriver. Jag är ju en STOR djurvän så jag förstår precis vad du menar. Så underbara foton ♥ Önskar dig en fin vecka. Kram Maria

Livet på landet sa...

Visst är de underbara djur!
Vad haf du för ras på Molly..tycker hon är lite lik min Enzo?

Kram Helena

Änglarum sa...

Hej! så gulligt skrivet om lilla voffsen :) tackar för du skickar vidare till mig :) jag spar den o funderar ett tag! ha en fin vecka kram Jessica