fredag 12 augusti 2011


Hejsan!

Så gick det med min ledighet, hmmm blev inte mycket med det. Fick jobba torsdags kväll och sen fick jag åka in en liten sväng även idag. Men jag fick ett besök hos hårfrissan i alla fall, det var behövligt och skönt!

Nu är min salladslök upplockad så nu blir det till att hacka och frysa ner. God att ha i salladen, mild och smakar nästan som gräslök.



Så idag blev det god sallad med grillat kött och pastasallad. Vädret var ju gjort för just grillat;)

Denna pastasallad älskar barnen. Den är mycket lätt att göra och så är det gott när den är kall då det är varma sommardagar.

Kall Pastasallad

  • Spiral pasta eller annan pasta
  • 2 st creme fraiche
  • ca 2 msk majonäs
  • 3-4 äpplen
  • 1 påse italiensk dressingkrydda
  • salt och peppar
Koka pastan och låt kallna. Skär äpplena i tärningar. Blanda ihop alla ingredienserna före servering. (Om man gör det innan så suger det in och blir lite torrt.)

Nu blir det soffläge och snart sängen. Ska jobba hela helgen så nu önskar jag er en riktigt skön helg!!!

Kram Susanne

9 kommentarer:

Vores have sa...

Hej Susanne.
Den salat ser rigtig lækker ud.
Ønsker dig en god week-end - kan læse at du skal på arbejde.
Knus Hanne Bente

Johanna Stålros sa...

Typiskt... Men skönt att få bli ompysslad hos frissan! Trevlig kväll/johanna

Rosor och Pioner sa...

Ser riktigt smarrigt ut, tänker prova den pastasallad.
Ha en helg
Kram Susanne

Anette sa...

Mmmm den salladen kanske man ska pröva på :)tack för tipset.
Ha en skön helg vännen.
Kram kram Anette

Källeboda lantliv sa...

hej kikar in och önskar dig en trevlig helg ! ser gott ut ..kram jeanette.kallebodalantliv

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Hallå,
det där ser riktigt smarrigt fräscht gott ut! Hoppas att du hinner få lite ledigt och hinna njuta av värmen. Att bli friserad gör en så gott och känner sig som en ny människa :)

Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kramar Elin :)

Lisa sa...

Åh, så gott de ser ut. Ja ibland blir det mindre ledigt äm man räknat med. Härligt att få frissa till sig lite iallafall. Ha de så fortsatt gott nu..

Kram Lisa

Viola sa...

Underbart med nyskördat, frissan har jag inte varit hos sedan i maj..så nog skulle jag behöva ta mig dit....ha de, kram

Anonym sa...

Pasta salladen låter jättegod, måste testa detta... tack för tipset.
Kram Birgitta