måndag 29 augusti 2011

Jag är en tokfia;)


Hejsan!

Nu är det snart dags att ta fram båten. Här bara regnar och regnar så här blir väl snart översvämningar.
Vi skulle försöka att få in poolen igår men det gick ju inte, det fylls ju på med vatten hela tiden...*morr* Sen tycker jag att det är rätt så mysigt när det regnar då och då. Tända massa ljus och sitta och kura i soffan:)

Jag har målat en hel del i helgen. Gissa vad denna duktiga hittar på då? Jo, jag skulle öppna burken med en skruvmejsel, slinter och skruvmejseln sätter sig i handen. Dock inte så djupt;) Ni vet där mellan tummen och pekfingret, så det gör ont när man håller i något, typ ratten på bilen, bär ett glas........sen kan jag ju säga att hur tror ni det kändes när handspriten kom i såret?! Mmm just det, aaaaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj.
Men vad gör väl det, när man får så fina saker vita VITA VITA :)))))))))))))))))))

Ett loppisfynd som var bajsbrun innan och nu så vit och fin;)

Sen när jag höll på att städa och ändrade om i vardagsrummet, så bytte jag skärmar på mina lampetter. Stod och höll i en skärm och satte den på provdockan, hahaha jag stollig? Hmm japp troligen.
Visade gubben och sa: - snyggt va?
Han tittade på mig och sa: Nu skojar du väl, det där ser ju fan inte klokt ut!
Hahahaha och ska jag vara ärlig så håller jag nog med, men ju längre den sitter där, ju häftigare tycker jag den är.

Så den får sitta där ett tag till;)

Nu ska denna tokfia göra betalningar. Inte alls lika roligt;)

Kram Susanne



14 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart inlägg!
Hoppas din hand mår bättre;)
Nice din docka blev!
Behåll du skärmen lite till!

Kram Annica- Vårt lilla bo

barbrok sa...

Provdockan är jättefin, kanske till och med ännu finare utan lampskärmen ;-)
Håller med: Allt bajsbrunt bör bli vitt!
Barbro

Hanna sa...

Ja själv är jag otroligt trött på allt regnande.
Kram
HAnna

Vores have sa...

Hej Susanne.
Håber ikke at din hånd har taget "skade"?
Her regner det også, det er faktisk ved at være lidt TRÆLS, jeg kan ikke engang komme ud med hunden, den gider ikke ud i det møgvejr.
God mandag aften.
Knus Hanne Bente

Liza sa...

Ajaj.. det där lät inte så skönt!
Jag är lika klumpig jag, men fint blir det ju! =)

Ja tyvärr finns ju Dollar bara uppåt landet, tittar ALLTID in när jag är uppe hos min bror o hälsar på! =) Ett litet mini-Ullared!

Trevlig kväll!

Kram Liza

Anette sa...

Meeen aj aj va gör du?? tokfia ,hoppas de snart känns bättre iallafall så du kan måla mer :)
Fin vart den den bajsbruna damen hi hi
Lampskärmen gjorde sig bra där hi hi
Ha en skön kväll vännen .
Kramen Anette

Anonym sa...

Här regnar det, och regnar lite till... Jag har tänkt att måla några klädhängare, passar bra att göra sånt nu när det är sådant ruskväder...

Kram Birgitta

Johanna Stålros sa...

Hihi det där ser kul ut, den skulle ha varit lite stötte så hade det varit snyggt;) trist att betala och sätta skruvmejseln i handen;( Kram

Lisa sa...

Ja du mejseln lät inte nåt vidare. Men har haft en synål på tvären i handen så vi är nog tokfior båda två. Jag diggar din fiffning helt klart häftigast. Låt den sita. ha de bäst och var rädd om tassarna..

Kram Lisa

lyckobo sa...

Hej Susanne!
Lampskärmen ser ju häftig ut där på provdockan, låt den sitta kvar bara! Män förstår sig inte på, min man fnös lite åt min lampfot också.. ;)
Svarade åt dig på min blogg, att jag har använt starkt snabblim, men glömde att nämna att jag limmat de första kvistarna på en riktigt smal, rak och hög lampfot,så de står ingalunda ensamma och svajar :D
Ha det bra!

Änglarum sa...

Hej! ha ha drar på smilbanden :)) härligt inlägg!! ha en fin dag kramiz Jessica

Bodypalace sa...

Hej kommentera gärna minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med.

Kommenterar du så kikar jag gärna in i din blogg igen och läser igenom mer noggrant ;) och kanske gillar jag din blogg så mycket att jag lägger till den i "bra bloggar" i min blogg så mina 500-1000 beöskare kan hitta till dig också.

Mvh Bodypalace – en blogg där alla är vackra & unika
(ursäkta reklamen men jag ser den som positiv, vill att så många som möjligt ska hitta till bloggen för se budskapet jag vill sprida och motverka kroppsidealen som media spyr ur sig)

Mitt Vita Björkebo sa...

Haha lite galenskap tycker vi om...jag tycker den satt fint där ja....
Inge skoj med handen din...hoppas det läker fint bara....Å va fin flickan blev =)..
Kram ANNA

Rosor och Pioner sa...

Provdockan snygg...hmmm
Den lilla vita statyen blev fin i vitt. Min klocka tror du att du....?
Nänä, får väl göra det själv.
Var rädd om händerna nu och ha det gott
KRam Susanne