onsdag 17 augusti 2011


Hej hopp!

Jo då dagarna går och nu tycker jag att det är riktigt gott att vara sjukskriven;) Innan var jag förbannad att jag hade fått denna skiten men nu njuter jag:) Eftersom jag inte känner mig sjuk, snacka om tur:) Visst lite varmt är det och lite värker det, men är så lite så inte värt att tala om ens!

Idag har jag fått pysslat lite, och idèerna bara ploppar upp, så nog kommer tiden att gå.... hehe. Först ut kommer en lampkjol som jag har sytt.

Sen har jag målat en korg vit (såklart) och satt på pappers spets på kanten.

Just nu står det lite olja och soja i, men har en annan plan för den korgen istället. Variera måste man ju, eller?!

Nu i eftermiddag har jag torkat ut köksskåpen, måste ju göra lite nytta med. Få se om lusten finns att även frosta av frysen i morgon, suck det är verkligen sååå tråkigt! Fast såå skönt när man gjort det:)

Ikväll ska man försöka få barnen att somna i någorlunda tid. Kommer inte bli lätt, skolan börjar i morgon.

Ha en fin kväll!

Kram Susanne






16 kommentarer:

änglamakerskan sa...

pyssel är bästa medicinen =)
lampkjolen var himla söt, en idé jag eventuellt tänker stjäla ;)

skönt att du mår så pass bra att du kan låta inspirationen flöda fritt =)

ha d fint!
/kräm

hemma hos lilla mej sa...

Vad fin lampkjol.Pyssel är bra medicin.Ha en skön kväll rara du Kram Rita ♥

Maria sa...

Fullt ös...vad skönt att du har lite energi i alla fall. Frosta av frys..inget kul. Önskar dig en god kväll kram Maria

Änglarna finns sa...

Skönt att du känner dej ganska pigg och har arbetslust..både lampkjol och låda blev jättefina!!
Kommer ihåg..att det kliade..en hel del..men men..går ju över som tur är!
Önskar dej en fortsatt härlig kväll!
Kram Annika

Rosor och Pioner sa...

Så fin lampskärm du sytt och korgen blev fin den med.

Ibland kan det vara riktigt kul att pyssla.
Kram Kram

Änglarum sa...

Hejsan! passa du på att fiffa o pyssla :) som du säger sjuk men ändå inte sjuk ... värre om man finge ligga under täcket.. lampkjolen är jätte söt..krya på dig kramiz Jessica

Anette sa...

Hejsan
Va skönt att de inte spökar för mycke ,så du kan hålla på o piffa lite ;)
Jättefin lampkjol du gjort o korgen vart ju jättesöt o kan användas till mycket hi hi
Ha de så skönt där hemma o piffa på ;)
Kramen Anette

Anonym sa...

Det är bra att det inte värker så mycket, passa på att vila också... säger jag som inte kan vara still. Lampskärmen och korgen blev jätte mysiga...

Kram Birgitta

Anneli sa...

Skönt att vara hemma ,sjuk men ändå inte sjuk utan orka pyssla också!
Låter helt perfekt!

Lampskärmen blev ju snygg och korg med spets, bra idé!

Sov gott,
Kram Anneli.

Stina sa...

Så fint du har gjort.:-) Kram Stina

Gunillasljusglimtar sa...

Gud så fina saker du gör! Pyssel är bra att göra när man har värk! Ha det riktigt bra nu vännen..Kramis Gunilla

Lisa sa...

Oj så fint hjärtat. Härligt att du har nåt att fiffa med. Duktig du är. Ha de nu så gott..

Kram LiSA

Vores have sa...

Hejsa.
Rigtig flot lampeskærm du har lavet.
-ordne fryser er ikke verdens sjoveste......men skønt når det er gjort.
Ha´en god torsdag.
Knus Hanne Bente

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin lampskärm och nypiffad korg till köket. Du lär hinna göra mycket nu när du blev sjukskriven, men glöm inte och vila också.
Krya på dig-kram
AnnaMaria

Anonym sa...

Nej, glöm inte att vila!!!
Kram Barbro

Fiffiga Systrar sa...

fina saker du pysslat ihop! Första lilla besöket här! kram