måndag 15 augusti 2011


Nu äntligen har jag jobbat färdigt för denna gången. Det blev åtta dagar i sträck så nu känner jag mig väldigt trött. Tyvärr så fick jag besöka farbror doktorn idag, Jag upptäckte att jag hade utslag på magen och som brände och gjorde ont. Visade sköterskan på jobbet och frågade henne om det kunde vara bältros, det trodde hon. Så då ringde jag till doktorn och fick komma dit, visst var det bältros. Då jag jobbar med gamla människor som är nedsatta så blev jag sjukskriven i 2 veckor. Så nu sitter jag här, liksom inte sjuk men ändå sjuk...hmm konstigt. Vad tusan ska jag göra nu i 2 veckor? Märklig känsla. Ja ja det finns nog alltid något att pyssla med;)

Min nyinköpta gris, så söt med sina vingar......





Nu kommer jag förhoppningsvis få tid till bloggandet i alla fall, alltid något;)

Kramar Susanne



13 kommentarer:

barbrok sa...

Oj då! Krya på dig fast du inte känner dig sjuk! Då är du ju inte sämre än att du kan göra lite kul saker medan du är "ledig" helt oplanerat.
Barbro

Änglarna finns sa...

Krya på dej!
Vet hur det är..har haft det 2 ggr...
Du kommer säkert på massor att göra..hihi.el bara njut och ha det bra!!!
Kram Annika

Johanna Stålros sa...

fy jag vet hur det är, jag har bältros latent, så det blommar upp när jag får är stressad och har något virus på gång. äter bromsmedicin, som hjälper till att bromsa upp så att det snabbare går tillbaka. Geavir heter den...Kram finis.

Vores have sa...

Hej Susanne.
Jeg kender alt til helvedesild - har udbrud på udbrud, jeg får zovir salve for det.
Rigtig god bedring - slap af og nyd det.
Ha´en god mandag aften.
Knus Hanne Bente

Malin sa...

Men Kära du!!! Fy F.. vad jobbigt med bältros! Fick det när jag var typ 20 år, och det var fruktansvärt!!! Fick hög feber och låg nerbäddad i flera dagar, det som sved mest var att antibiotica kuren kostade 900 kronor ha ha... Inte kul att betala i den åldern. Det låter dock som du har det lite lindrigare, sååå skönt. Hoppas det förblir lindrigt =)

Söt liten gris, och för att inte tala om lilla Molly <3<3 Charmig som få!

Må så gott och krya på dig!
Kramar Malin

Anonym sa...

Krya på dig, usch för bältros... Har aldrig haft det men min mamma... hon sa att det gjorde ont. Passa på att vila dig och ha det bra...
Kram Birgitta

Källeboda lantliv sa...

tradigt att du fått det ...men kan ju vara lite skönt att få lite ledig tid igen ..å ladda batterrierna ...nej , så får man ju inte tycka ...krya på dig ...kram jeanette.kallebodalantliv...söta grisar förresten

Änglarum sa...

Stackare :( ja våra gamla brukar ju åka på det i bland...men två veckor går fort! så passa på o ta det lite lugnt! o som du säger tid till bloggandet :) grisen är så söööt.kram kram Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa då kan vi ta varandra ihand då vi "sjuklingar" Har haft bältros två gånger oxå...ONT! Krya på dej gumman o tack för titen hos mej!

Viola sa...

Bältros är ju inget vidare, hoppas du klarar dig från smärtorna, har en vän som hade detta och fick rejäla smärtor..

Krya på dig och en söt nasse du har, kram

Lisa sa...

Men lilla krake då. Det var inte kul. Men det är ju så att det är alltid nåt gott som kommer med det onda så.. Men du sicken goooo gris. Så söt han var. Får trösta dig han då. Ha de bäst..

Kram Lisa

Skogslyckan sa...

Inget vidare att vara sjuk, men du är väl såpass att du kan pyssla och få tiden att gå kan jag tro. Gosig gris, köpt i Fritsla eller? Åker dit på torsdag och handlar lite.
Kram Pia

änglamakerskan sa...

kikar in och skriver en liten rad.

stackare =( min väninna hade d för ett tag sedan, hon var seg länge. hoppas d går över fort! du får ta fram pyssellådan så blir d säkert bättre fort ;)
söt vovve!

ha d bra å krya på dej!
/kräm