måndag 22 februari 2010

Fryser!!

Här fryser man snart rumpan av sig*S*

Jag vaknade kl 7 och skulle väcka barnen som ska till skolan igen efter sportlovet. Jag säger bara fy FAN vad kallt det var!
Klädde på mig i racerfart och ner till köket, det blåste kall luft i ansiktet medan jag gick. Kollade graderna inne + 8 grader.......gnuggade mig i ögonen och tittade igen, + 8 grader!! Suck, pellets brännaren hade stannat inatt.

Efter 1-2 timmar stod det 11,2 grader.......

Fram med lite värme fort....


Tur att man har öppna spisar! Barnen huttrade som tusan, jag sa, gör lite frukost och sätt er och ät vid brasan.
Det är så härligt med barn för även om det var iskallt inne, så gick dom med ett leende och huttrade. Det var ju lite annorlunda att sitta framför brasan och äta frukost.

Inte nog med att här är kallt inne, så går det proppar hela tiden...hmm...börjar tro att det spökar i huset.
Av någon anledning så måste jag springa på toa ofta idag med*S* såååå kallt på ringen.

Min äldste son fick sluta 5 timmar tidigare från sin skola, farligt att vistas där. Ja vilken värld vi lever i:)
Nu ska jag se om jag får gjort någon mat här, bara spisen nu går....

Kram alla godingar
Susanne

5 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så kallt ni hade det! Då springer man inte gärna omkring barfota...
Hoppas att ni fått upp värmen nu!

kram
Marie

Cilla sa...

Men fy för tusan vilken temperatur.. huuu
Stackars er..
Hoppas ni fått lite behagligare inne temp
nu?!
Nu skall jag lägga till dig i min lista så
jag inte missar ngt hos dig ;0)
Ha det bäst!!
Kram Cilla

Ett Vitare Hem sa...

Ja idag var det kallt, här i Örebro hade vi -27 i morse och som tur är börjar sportlovet här idag.
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Stina sa...

Fy vad kallt. vi har också pellets, så jag vet hur det kan bli. ;-)Usch!
Vi hade -30 ute inatt. Hugamejsan alltså. Kram Stina

Anonym sa...

Inte kul när man vaknar och det är kallt i hela huset då önskar man att man kunde somna om och vakna till våren ( om den nu kommer). Iaf är det skönt att kunna tända en brasa vid sådana här tillfällen.
Ha en bra vecka
Kram Susanne