söndag 28 februari 2010

Tvättstugan

Halloj!

Tvättstuga del 1......

Golvet målat i ljusgrå färg, blev såå ljust mot innan. Väggar och tak vita.

Tog in en riktigt sliten trädgårdsstol :)

Det gamla strykjärnet gör sig på strykbrädan.



Hängde upp en "tvättlina" med fina gamla handdukar....

Bänkskivan är från ett gammalt skrivbord som vi bara hade stående, på med lite färg bara. Billigt och bra!

Nu har vi alla maskinerna på samma nivå. Bra arbetshöjd och vackrare för ögat!

I morgon får ni se resten och hur det såg ut innan!

Idag har det varit en rätt skön dag. Jag har fått tvättat och dammat.
Lämnat dottern på dansträning och då storhandlade jag. Det var så skönt att handla, knappt en människa i affären I LIKE.
Vet inget värre än massa stressade människor som springer omkring som yra höns :)
Jag har satt upp två nya hyllor i köket, men det får ni se någon annan dag. Ja, jag tycker denna dag har känts väldigt bra, behaglig på något vis:)

Nu hoppas jag ni får en bra start på den nya månaden ( vårmånad!!!!!!! ) och en bra kväll såklart.

Kram Susanne

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh så fint det blev,den tvättstugan får du allt var supernöjd med, till och tvätt och strykning att kännas kul i en så vacker omgivning. Om du är ledig någon gång, har vägarna förbi och har tid att stanna ett tag... tror jag har massvis med saker jag skulle behöva din hjälp med :-)
Kram Susanne

Lantligt i stan sa...

Så fint det blev i tvättstugan! Det måste vara en ren fröjd att tvätta där! Du ska se våran! Det blir nog nästkommande projekt. Ha det bra!
Kram Anki

Lilla hjärtat sa...

Det ser jättefint ut i tvättstugan! Jag skulle vilja fixa till våran också....
Ha det gott
Kram A-K

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Nu kommer arbetet med tvätten att gå som en dans i den fina tvättstugan. Tycker om att se alla dina vackra bilder därifrån. Du har verkligen gjort fint.
Jag är så besviken idag, inte blev det någon vår,som jag hade läst om i min almanacka....... jag som tog fram vårjackan. Ute är det full snöstorm , fy jag kommer aldrig mer att tro på VÅRMÅNAD och almanackan....
Kram Raina

Cilla sa...

Kanon fint och ljust i tvättstugan ;0)
& så ljuvlig ägg du gjort!! Jätte fina!!
ha det bäst!!
Kram Cilla