söndag 21 februari 2010

Sliten kropp

Hej hopp i snön!

Vilken helg, snön bara har vräkt ner och jag har jobbat så svetten lackar:)
Här har skottats idag med, men som tur var så kom vår granne förbi med sin traktor och skottade hela vår parkering. Tack gode gud för det ! Problemet är ju inte själva skottningen utan vad man ska göra av all snö. Men det löste han så bra:))

Nu har jag skrapat bort all färg på betong golvet i källaren. Vilket jobb, så ont i handleden och ryggen, men blir så förbannat arg på färgen så ger mig inte*S*

Nu har även gubben snickrat färdigt bänkskivan så nu grundmålas den. Måla 2 ggr till och så ska jag sy ett skynke till och sen tror jag att det är klart i tvättstugan:)

Dottern min skulle ha fotbollsmästerskap idag men det blev inställt, pga rasrisk. Sen har jag hört att kanske skolorna skulle vara stängda i morgon. Ni kan tro att barnen hoppas;)

I morgon är jag oxå ledig, men då får jag nog ta mig an städning och tvättning. Har inte gjort ett smack av det på hela helgen. Så här är både hundhår och dammråttor i mängder.
Har tyvärr inget nytt i bildväg, men visar er vad gubben gjorde här om dan, gottegris som han är;)
Nu ska jag ta ett varm bad och försöka mjuka upp min stela kropp;)
Tack för alla söta kommentarer, dom värmer mitt hjärta!
Kram Susanne

4 kommentarer:

Lantligt i stan sa...

Vilken tur att du fick hjälp med skottandet! Lyckligtvis har vi inte så mycket att skotta här, fast visst blir det en del allt. Mmmm, chokladbollarna ser goda ut! Låter härligt med ett bad, jag saknar verkligen ett badkar! Ha det mysigt!
Kram Anki

Cilla sa...

Tro jag du har ont i kroppen stackarn..
Hoppas badet gör susen och kanske är där en chokladbulle över att sätta tänderna i så kanske det känns lite bättre?? hihi
Ja den förbaskade snön.. grr
Mysig söndag till dig!!
Kram Cilla

Stina sa...

Vilken go gottegris du har till gubbe då. Han kanske ville att du skulle skotta.Haha...Kramis

Anonym sa...

Sådan där "go" granne har vi oxå...som kommer med traktorn.Vad duktig du är som målar och står i...själv hittar jag ingen lust till någonting fast det finns massor jag vill göra.
Kram Susanne