torsdag 4 februari 2010

Hejsan!

Åhh vad man blir glad när traktorerna skottar våra vägar...........MEN...........inte lika kul när man precis skottat rent på parkeringen och brum så kommer traktorn och gör värdens snövall igen!
Glad i hågen greppar man spaden igen och skottar med ett leende, NOT!!!!
Sen har man det här med brevlådorna............ vi har då fyra brevlådor bredvid varann, våran och tre grannars.
Den lilla söta traktorn skottar ju vägarna så fint som ni vet nu *S*...........MEN.........lägger en skön, fin, hög, härlig snövall precis framför brevlådorna. Hmmm... * tänker*....... bara för vi har lådorna närmast vårat hus, är det bara vår skyldighet att skotta fram dom då???
Nu gör ju jag gärna detta för det är ju så kul, NOT!!
Men nu har jag grävt fram tidningen två dagar i streck, och tyckte inte det var så kul längre att läsa morgontidningen som kvällspost, då den legat på elementet hela dan.

Tur är i allafall att jag gillar snö, är väl bara det att det blir lite mer kämpigt när man bara har en spade att skotta med :( men nu så är det slut på gnället*ler*

När jag var ute och skottade passade jag på att ta lite bilder.......

På mina älskade vovvar:) Dom älskar snön



Kanske syns *S*
Bella älskar att rulla sig i snön:)
Rufsi vill så gärna leka med bollen, hon gör alla försök men det går inte bra.




Nu så får ni ha en skön torsdag!!
Jag ska snart slira iväg till jobbet, kvällsskift idag.

Kram Susanne


3 kommentarer:

Anonym sa...

Skotta tillhör inte det som sätter sprätt på tillvaron utan är ett nödvändigt ont som bara sker när jag är absolut tvungen, m.e.o när maken inte hemma. Vilken supersnygg hylla du fyndat ( ditt förra inlägg) och så fin den blev i vitt.
Susanne

Det vita dårhuset sa...

Tjena skottarn ,-)
OK. Vallarna dom fixar fram kan jag hålla med om att det känns otroligt onödigt men annars är jag en av dom som gillar att skotta...

Hoppas du får ett trevligt eftermiddags skift :o)
Många kramar Erika

Fröken Fräken sa...

Vilka mysiga hundar! Tänk om man kunde ha den inställningen till snön!
Men ditt inlägg fick mig verkligen att bli glad över att jag bor i lägenhet och att någon annan skottar åt mig ;-)