måndag 1 mars 2010

Tvättstugan

Tvättstugan del 2......

Då kommer de sista bilderna från tvättstugan som jag lovade att visa!

Så här såg det ut innan fast vi redan börjat på. Så det var inte riktigt så illa före *S*
Golvet var då senapsgult med flagor i svart.......urk. Tvättmaskiner och torktumlare stod i olika höjder.
Bakom torktumlaren är vasken, syns inte tyvärr.

Före........

Här till höger är en träbänk som vi hade tvättkorgarna på. Den bänken sågade vi av benen på och målade vit. Nu står alla maskinerna på den.


Detta skrapandet av golv sööööööööööööög verkligen!!!!!


Och så här blev då slut resultatet, vi är mer en nöjda:)

Efter....



Där dom bruna flaskorna står är ett litet rum till. Där kanske dom tvättade förr. Där är nämligen en vedspis, kanske dom kokade tvätten där? Nä jag vet inte, bara en tanke.








Och här är helheten :)

Nu är det bara fönstret som ska målas, men det får nog vänta till våren, så man kan ha det öppet.

Tack för era kommentarer och kul att ni tyckte om mina bilder igår på tvättstugan. Värmer gott när man vet hur man slitet med den:)

Nu ropar barnen på mig, det är fika dags. Kaffe och kaka.....mums men inte bra för bilringarna:(
Ja, nu börjar det verkligen bli dags att tänka på att försöka röra på sig igen och äta bättre...suck...
Men det tar jag en annan dag *S*

Ha det gott mina söta!
Kram Susanne

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Åh så fint och smakfullt ni har det i tvättstugan! Ett verkligt lyft mot innan! Jag önskar verkligen att jag hade en egen tvättstuga men istället får jag slåss om tvättiderna i en tvättstuga med samma typ av golv som ni hade innan.. ;-D