fredag 12 mars 2010

Här luktar nybakat....

Fredag!!!

Underbart med fredag igen:) Solen skiner och plusgrader är det. Idag har jag varit ledig och äntligen fått bakat:)
Jag tycker det är väldigt roligt att baka men har svårt att starta upp det. Men idag blev det av!

Först satte jag en bröddeg det var viktigast, sen tänkte jag äsch jag gör bullar med. Sen låg dom där och jäste så då gjorde jag brysselkex också, för dom ska ligga i kylen och stelna.
Jaha vad gör jag nu medan degarna ska jäsa färdigt? Äsch kan väl göra en rulltårta då med. Jag har massa jag behöver få gjort, men det är ju så värdelöst att lämna baket en kvart för att göra något annat, så då är det bättre att baka mer istället.
Så här kommer bilder på det arbetet idag;)

Nu önskar jag er en härlig fredag med mys och avkoppling!

Kram Susanne

7 kommentarer:

. sa...

Så kreativt! Vad duktig du är! Tror att det är rätt sätt som du gjorde, att bara hålla på, liksom. Inspirerande för en annan som också har svårt att ta sig för...Trevlig helg, kram Camilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ojojoj! Så mycket du har bakat! Jag kommer och tar en fika hos dig.. ;)
Och jag har inte varit inne här på länge nu ser jag... Du har ju gjort jättemånga inlägg. Den lilla kycklingen med chockrosa runtomkring tyckte jag var sööt!
Och så hade du ju gett mig en award också! Tack snälla du, för att du tänkte på mig! Det värmer!
Och nu börjar solen värma också... Visst är det härligt!
Kram
Marie

STENLYCKA sa...

Mmmmm... det luktar nybakt ända till mig.Och vad duktig du är som har bakat så mycket.
Nu får ni njuta av allt till fikat.
Ha en bra helg,vännen!
Kram Raina

Huset vid ån sa...

Mums! Vad gott det set ut! Och vad du är duktig på att baka! Du kanske skulle öppna ett bageri....Fniss! Önskar dig en skön helg med solsken o takdropp! Vårkramar till dig! Therese

Grodmamman sa...

Härligt att ha så mycket i frysen sedan!:)
Kram

Nilla Q sa...

Åh, vad härligt! Och det är ju mycket roligare att baka än att göra allt det där andra som måste göras...

Önskar dig en trevlig helg!

Kram Pernilla

Cilla sa...

MMmmmmums!! ja men det ser ju bara så underbart gott ut!! Det finns inget som är så gott som hembakat!!
En underbar helg till dig!!
Kram Cilla