tisdag 2 mars 2010

Vårkänslor

Jag känner att våren är på väg! Även om här nu är kallare igen så är det vår i luften:) Jag har vårkänslor!!!!!!!!!! Har inte ni det??

Så lyssnar jag på Darins låt från melodifestivalen, jag säger bara mmmmmm marabou! Den är klart bäst, LOVE IT.
Jag är som jag var när jag var liten, spelar och spelar samma låt. Blir liksom inte mätt på den:)

Är väl i drömmarnas värld*S*


Sen måste jag säga att jag blir rätt trött på svenska folket:( Kanske inte er där uppe i Norrland;) men, här tjatas det om denna snön hela tiden.
Folk stjäl snöskyfflar, slår ner snöskottare, arga på allt och ingenting och alla säger att det kommer kosta samhället så mycket.
Visst det kommer kosta och det har varit lite besvärligt men herregud!!!!! Är det någonting mot alla naturkatastrofer i världen?
Jag skulle då inte vilja byta med dom stackarna!
Jag känner mig i allafall stolt över att jag inte har klagat på denna snön, för jag tycker det är rätt häftigt:) Då har jag haft det rätt kämpigt ibland ska ni veta, jobbar ju i hemtjänsten. Alla bor liksom inte i stan/byn...hmm....utan i urskogen. Samt att jag var utan snöskyffel ett tag och fick använda vanlig spade, här hemma *S*

Sen kan nog alla säga att vi längtar tills den försvinner, gräset blir grönt, träden knoppar......


Tycker ni jag var hård mot dom som klagar? Säger bara vad jag tycker;)

I morgon ska jag ha möte på jobbet, skulle visst få både lunch och fika :) Det kommer nog att smaka! Det är man inte så bortskämd med i mitt jobb.
Nu ska jag umgås med min dotter som har feber och har tråkigt. Om det nu blir roligare för att jag kommer *S* Mamma är ju mamma och henne vill man ha nära när man inte mår bra.

Ha nu en trevlig kväll!
Kram Susanne

7 kommentarer:

. sa...

Ja, jag är ju isbjörn, och förstår inte heller denna klagolåt (även om det nu är skönt med sol och ljus och framkomlighet igen). Tänkvärt inlägg, faktiskt. Sen är det ju så att snön har ändå lyst upp vår mörka årstid, och antalet deprimerade har drastiskt sjunkit denna VINTER.

uNDERBAR GLASKUPA DU HAR DÄR. sÅ FIN MED DET DÄR MÖNSTRET PÅ.

kRAM cAMILLA (OJ, TEXTEN *FNISS*)

Lauras gård sa...

Men vilken vacker tvättstuga! Vilken skillnad! Det måste vara trevligt att stå där och tvätta numera...

Stackars liten som är sjuk. Min minsting är också dålig. Hon har haft feber och varit förkyld i en vecka. Jag tänkte jobba i morgon, men hon har varit jätte gnällig i dag så jag vet inte om hon är redo för dagis...

Jag tycker också det är mycket gnäll om snön. Till och med min man som flyttar snö dygnet runt i bland gnäller knappt. Men jag måste säga att jag tycker så otroligt synd om djuren i skogen. De tar sig knappt fram. Vi ser nästan inga spår på åkern längre. Annars brukar de komma hit och leta äpplen i trädgården. Jag lägger ut en massa frukt men det är mest hararna som tar sig hit, rådjuren klarar inte den djupa snön. Vi människor klarar oss bra och ska inte klaga, men djuren far illa. Kramis Stina

Anonym sa...

Inte alls hård och du har helt rätt. Iofs tillhör jag väl de som klagat men inte de som klagat mest. Varje årstid har sin tjusning.
Vad det gäller melodifestivalen och Darin så vet jag inte hur den låter, har inte sett en enda deltävling och har aldrig gjort :-) tittar bara på huvudtävlingen.
Ha en bra kväll
Kram Susanne

Tessie sa...

Visst är det mycket klagomål på snön, så jag tycker inte alls att du var hård :-) jag tycker att det är härligt med snö men vill gärna ha en plogad väg *s*

Varje årstid har sin tjusning!

Kram Torparfrun

Cilla sa...

Tjingeling!!
Ja men visst är Darins låt underbar!!
Fast jag är inte övertygad om jag tycker den skall vinna ;0)
Inte alls hård mot alla klagare.. Det finns som sagt dom som har det mycket värre och hade vi inte haft snön hade det klagats på mörkret..
Ha det bäst & hoppas dottorn snart är på benen.. Vi tycks ha klarat oss från magsjukan Tjohooo
Kramen Cilla

Fröken Fräken sa...

Jag kan ju säga att vi uppe i norr, som har massor av snö varenda år, förstår liksom inte det här snöståhejet söderöver! VI har ju hört sörlänningar säga till varje vinter att de vill ha snö. Och nu när de får snö så är det inte bra heller! Man får önska sig snö, men man kan inte önska hur mycket eller lite man får. Herregud, det är ju bara snö, skotta liksom...! Precis som du säger, så finns det bra mycket värre saker..

Stina sa...

Ja, även om man hatar snön just nu, så förstår jag inte att folk ska stjäla skyfflar och slåss. Hur ska det då gå om det blir riktigt illa här i landet kan man ju undra?
Kram Stina