onsdag 24 mars 2010

Skön morgon!


Hejsan hoppsan!

Idag har både jag och gubben haft sovmorgon, åhh vad det är mysigt, bara han och jag och barnen är i skolan;)

Ni vet äta frukost i lugn och ro och bara kan prata utan att stooora öron hör. Inte bli avbrutna eller bli kommenterade. Det kallar jag vardagslyx!!

Nu när snön är borta på gatorna och det är lite vår här, så är skofronten inte den bästa här:) Så jag har lovat barnen att vi ska dra en sväng och köpa dojjor. Kan ju säga att dottern är själa glad för detta. Här är det sån skillnad på mina söner och henne. Killarna har aldrig varit så noga, fast det kommer mer och mer ju äldre dom blir. Men tösen har alltid varit intresserad av både kläder och skor.

Här är så varmt ute idag, tror det var 5+ grader, det är inte klokt vad det känns varmt!
Jag och gubben var ute i trädgården och skulle plocka hundskit, ursäkta språket men fyyy fan vad skit det var!!!!*S*
Det är såå sant uttrycket: Det som göms i snö kommer upp i tö.
Vi brukar hålla efter skiten men det har ju inte gått efter allt detta snöande i år. URK!!!





Denna söta ängel fick jag av min gubbe i julas. Tycker den är såå söt med hjärtat i famnen.

Kram Susanne

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är härligt att få lite tid själva ibland.
Så söt ängel samlade på änglar förut.

Cilla sa...

Ljuvlig Ängel!!
Du har en award att hämta hos mig :0)
Ha det bäst!!
Kram Cilla

Lauras gård sa...

Vilken underbar ängel! Vad härligt det lät med en lat morgon och lite lugn och ro. Jag sa just till min man då vi åt middag och hade tre tjattrande barn, hur är det i familjen annorlunda med 10 barn? Får de prata i tur ordning?

Jag måste också ta tag i hundhögarna då snön går bort lite mer. Hon har ju satt sig både här och där då snön var djup. Alpackas toahög börjar också sticka upp nu när snön försvinner. Fram med skottkärran. Kram Stina