fredag 24 september 2010

Dagens tips



Härliga fredag:)

Äntligen har helgen kommit igen:) och inte har man ont i huvudet heller! Jag fick en kommentar från en go bloggerska som skrev något kul på sin blogg om mig:) Det kan ni läsa HÄR

Hon skrev oxå att hon ville ha något tips om hur man kan texta fint. Nu är kanske inte jag världens mest kunniga i detta området men jag kan ett knep:)


1: Du väljer ut en text som du tycker om och skriver ut den på datorn.

2: Tejpa upp arket på fönstret med trycket mot rutan. Alltså baksidan på pappret mot dig.

3: Nu fyller du i texten med blyerts penna.


4: När du ska föra över texten på föremålet så lägger du texten som man läser den. Fäst pappret med tejp så det inte glider. Sen tar du blyerts pennan och ritar över den skrivna texten.

5: Nu har det kommit svagt blyertstext på föremålet, bara till att fylla i med penna eller pensel.


Hmmm förstod ni??? Kanske inte bäst på att förklara heller..... men Lycka till!!

Nu blir det foto på min älskling igen!

Det är så kul när min stora vovve Rufsi ska äta. Lilla Molly vill ju så gärna smaka också. Nu får ju inte Molly göra det, men hon gör sig till och försöker.
Jag tycker detta fotot är så kul, Molly ser så besvärad ut för att hon inte får gå dit. *S*


Nu ska jag sluta tjöta, och önska er en riktigt skön kväll, så syns vi i morgon:)

Kram Susanne

8 kommentarer:

Nettan sa...

Oj vilket bra tips, det ska jag prova.
Tack för det :-)

Ha en bra helg!

Hanna sa...

Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Lauras gård sa...

Tack för tipset om skriften! Vilken liten söting hon är nya lilla valpen! Kortet är ju för härligt. Det ser ut som hon vore en leksakshund. Så himla söt! Vilken väluppfostrad liten krabat som inte ger sig på Rufsis mat. Kram STina

Ullis/Leva på landet sa...

Det tipset har jag använt mig av ett flertal gånger. Toppen innan man vågar prova att texta på frihand. Så söt liten vovsing.
Ha en bra helg!
Kram Ullis

hemma hos lilla mej sa...

Vilket härligt tips .1000 tack goa du det ska jag testa.Vad fint det blev!!!!!Men jisses vila sötisar en liten och en lite större.Vad söta.Ha en go kväll goa du .Jag gillar att tjötaja me.Ha det bäst!!!!!Kram Rita ♥

Ett Vitare Hem sa...

Ja det är så enkelt att texta så, fick tipset av någon när jag precis började blogga, så supersmidigt!
Hihi hon är så söt den där lilla godingen!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Lilla hjärtat sa...

Hej!
Jag tycker att det var en jättebra förklaring.
Jag har länge velat testa att skriva på möbler och sånt.Tack!
Ha en härlig lördag!
Kram A-K

Anonym sa...

Vilka söta hundar du har ! Lilla Molly får snällt sitta bredvid och "suckta". Härligt med hundar, dom ger så mycket. Jag tycker din blogg är jättefin och trevlig.
Kram från Marie